Pazar, Aralık 03, 2017

BENİM YILBAŞI KOROSU & VİŞNELİ MEKİK



















Benim yılbaşı korosu, bir yılı geçirdiği kapalı kutudan çıkarak, sahnede yerlerini aldı.
Fonda,  Frank Sinatra "happy golden day" diye usul usul kulağın pasını temizlerken, onlarda eşlik ediyorlar kanımca, halleri öyle geldi:)

Bende bir ara, bu güzel konseri mutfaktan da dinlerim diyerek, yeni aldığım mekik kalıbını deneyeyim dedim. Hem evin içi mis gibi kek koksun, hem de, ambiyans tam olsun niyetiyle, ARDA'nın mutfağı'ndan vişneli kek tarifini yaptım.

üç Ç'li bir tarif:)

Çok güzel bir tarif.
Çok hafif bir kek.
Çocukların bayılacağı bir lezzet.

Denemek için şu ara ne kadar çok sebep var aslında!
Ağzınız tatlansın, eviniz şenlensin diye aşağıda paylaşıyorum. Linkten de okuyabilirsiniz.

Mutlu haftalar.

VİŞNELİ MEKİK
1 su bardağı pudra şekeri
125 gram tereyağ / oda ısısında -ben yağı biraz azalttım-
1 su bardağı un
3 yumurta -tarifte 5 yumurta diyor, ben 3 kullandım-
1/2 su bardağı badem unu-aynı oranda, kavrulmamış badem ve fındık  çektim rondoda-
15-16 adet vişne

Pudra şekeri ve tereyağını iyice çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyin. Homojen bir kıvam elde edince, kuru malzemeleri ilave edip, spatula ile karıştırın.
Mekik kalıplarına hamuru paylaştırarak dökün.
Her mekiğin ortasına bir vişne koyun.
170 derece de 20-25 dakika pişirin.

İsterseniz pudra şekeri serpebilirsiniz üzerine.







9 yorum:

  1. Yılbaşı gelmiş bile size:) Mekiklerde güzel görünüyor.Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Yılbaşı havasına erken girmişsiniz ne güzel.Mekiğin kokusunu duydum sanki. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. yine harika herşey :)
    bu ölçülerle kaç tane mekik çıktı, tereyağ yerine zeytinyağ kullanılır mı sence ve mekik kalıbı nerden :)
    teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim mekik kalıbım dokuzlu. İki parti halinde pişirdim. Toplam 16 adet çıktı.

      Sil
  4. Harika kareler her zamanki gibi. Çok sevgiler Emel ablacım

    YanıtlaSil
  5. ışıl ışıl, mis kokulu evin güzel kadını, tüm ev halkına mutlu, sağlıklı yıllar dilerim.

    YanıtlaSil
  6. Seni ve o güzel karelerini özledim..

    YanıtlaSil